Mikroregion Netolice

anotace-obloucek-jikord.jpg

ROK 2011

Ke dni 26. 2. 2011 byl realizován projekt převedení železniční dopravy z trati č. 193 Netolice - Dívčice na autobusovou dopravu. Na autobusové dopravě v této oblasti se největší měrou podílí dopravce ČSAD autobusy České Budějovice a.s., provoz Vodňany a Prachatice, v menším rozsahu pak dopravce ČSAD JIHOTRANS. Ve finančním vyjádření tento převod představoval navýšení dotací pro výše uvedené autobusové dopravce cca 1 368 000 mil. Kč. Oproti tomu byly uspořeny prostředky na železniční dopravu v řádu 9,525 mil. Kč. Železniční trať obsluhovala 6 zastávek. Dopravní spojení bylo smysluplně nahrazeno autobusy. Pro dotčené obce se podstatně rozšířila nabídka dopravní obslužnosti, např. obec Malovice získala 20 nových spojů. Nově jsou do dopravní obslužnosti zařazeny obce Malovičky 22 spojů, Holečkov 4 spoje a Hradiště také 4 spoje. Obce Holečkov a Hradiště nebyly veřejnou dopravou obsluhovány, obec Malovičky byla obsluhována pouze železniční dopravou. Nové spoje přes Hradiště, Holečkov a Malovičky jsou určeny především pro žáky dojíždějící do ZŠ v Netolicích. Toto řešení také přineslo zvýšení bezpečnosti žáků dojíždějících do základní školy v Netolicích, neboť bylo odstraněno přecházení silně frekventované vozovky u vlakového nádraží Netolice. Pozitivně se rozšíření nabídky projevilo i u obcí Hvožďany, Libějovice, Nestánice, kde bylo realizováno přímé autobusové spojení ve směru Vodňany – České Budějovice. Byl zaveden nový pár spojů Dívčice – České Budějovice, což se pozitivně projevilo v rozšíření přepravní nabídky pro 12 obcí v trase spojů.

 

anotace-obloucek-jikord.jpg

VYHODNOCENÍ NAVRŽENÉHO ŘEŠENÍ PROJEKTU:

"ZAJIŠTĚNÍ EFEKTIVNÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V MIKROREGIONU NETOLICE"

Zvýšené náklady na dotace na veřejnou linkovou autobusovou dopravu, jež bude nahrazovat dopravu železniční na trati 193 (a části 190), jsou cca 2 785 000,-- Kč/rok při průměrné dotaci 27,85 Kč/ujkm. Dotace na dopravní výkony železniční dopravy ve zmiňovaném úseku představují 10 830 301,-- Kč/rok při průměrné dotaci 95,05 Kč/vlkm (v r. 2010). Při požadované dotaci ČD a. s. 98,35 Kč/vlkm pro rok 2011 by dotace činily 11 206 314,-- Kč/rok. Úspora variabilních nákladů činí 5 083 006,-- Kč/rok.

Z uvedeného vyplývá úspora vlivem nové koncepce:
- při dotaci 95,05 Kč/vlkm 8 045 301,-- Kč/rok
- při dotaci 98,35 Kč/vlkm 8 421 314,-- Kč/rok


Celý projekt je k dispozici k nahléhnutí v sídle společnosti JIKORD.

PÁR VĚT O NÁS

Naším hlavním cílem je zajištění dopravní obslužnosti (DO) veřejnou dopravou v souladu s legislativou EU, ČR a příslušnými rozhodnutími samosprávy kraje.
Jedním z cílů je příprava a postupné zavádění integrovaného dopravního systému kraje. Při postupné realizaci také jeho organizace a řízení.
Jednou z priorit společnosti je i kontrolní činnost.
Věříme, že zde postupně naleznete veškeré informace, které budou mít souvislost s dopravní obslužností v našem kraji.

NAPIŠTE NÁM DO JIKORDu

V případě otázek nebo nejasností nám neváhejte napsat.
Odpovíme Vám co nejdříve.