Mikroregion Lipensko

anotace-obloucek-jikord.jpg

ZÁVĚR PROJEKTU:
"ŘEŠENÍ DOPRAVNĚ PŘEPRAVNÍCH VZTAHŮ V JIHOČESKÉM KRAJI.
MIKROREGION LIPENSKO"


Racionalizační návrhy a závěry pro mikroregion Lipensko:

I. období červenec - prosinec 2010

• zrušeno bez náhrady 6 nevyužívaných autobusových spojů a upraven provoz u 5 spojů, tj. 9 548 km, což představuje úsporu dotací ve výši 305 754,-- Kč,
• zajištění návaznosti vlaku 20910 v zastávce Lipno n.Vlt. na autobusový spoj 29 linky 330002 s přepravou jízdních kol až do Frymburku,


II. období JŘ 2010/2011

• zrušit bez náhrady 4 vlaky na trati 195, tj. 15 361,8 vlkm, což představuje úsporu dotací ve výši 1 462 990,-- Kč (z toho stát 526 086,-- Kč, kraj 936 904,-- Kč),
• ČD Yetti Sp 1760 - vlak ponechat za předpokladu, že na trati 196 bude veden v závěsu soupravy Sp ČB - Linz, na trati 195 bude omezen vlak Os 20904 (nově Os 18 804) na dny, kdy nejede ČD Yetti,
• zrušit vlaky Sp 1762/3 a Sp 1768/9 Cyklovlak České Budějovice – Lipno v 6, + v letním období v roce 2010 vedeny od 13. 6. do 12. 9.),
• omezení jízdního řádu železniční dopravy na zimní a letní provoz,
• zřízení spojení pro děti do základní školy do části obce Vyšší Brod, Hrudkov s využitím malokapacitního autobusu,
• dle výsledku sledování II. a III. čtvrtletí roku 2010 (po ukončení turistické sezony) další redukce a úprava železničních i autobusových jízdních řádů dle získaných poznatků,
• postupné nasazování malokapacitních autobusů do celé oblasti mikroregionu a s tím spojené snížení ceny výkonu pro smluvního dopravce (projednání plánu s dopravcem do 29.10. 2010),
• zrušení nevyužívaných autobusových zastávek,


III. období do roku 2015

• v rámci dopravního plánu posoudit možnost vyřazení rekreačních vlaků z režimu dopravní obslužnosti (vedení na riziko dopravce, sponzorské zajištění příp. dotace z grantů JčK na rozvoj cestovního ruchu),
• posoudit výhledovou možnost vedení přímých vlaků České Budějovice – Vyšší Brod (-Lipno n/Vlt.) v časech maximální přestupní frekvence v žst. Rybník s možností omezení vlaků v trase Rybník – Horní Dvořiště – Summerau,
• rozdělit jízdní řád na trati 195 na letní a zimní období, tomu přizpůsobit nabídku kapacity, převedení málo využívaných vlaků na autobusy.


Celý projekt je k dispozici a nahlédnutí v 
sídle společnosti JIKORD.

PÁR VĚT O NÁS

Naším hlavním cílem je zajištění dopravní obslužnosti (DO) veřejnou dopravou v souladu s legislativou EU, ČR a příslušnými rozhodnutími samosprávy kraje.
Jedním z cílů je příprava a postupné zavádění integrovaného dopravního systému kraje. Při postupné realizaci také jeho organizace a řízení.
Jednou z priorit společnosti je i kontrolní činnost.
Věříme, že zde postupně naleznete veškeré informace, které budou mít souvislost s dopravní obslužností v našem kraji.

NAPIŠTE NÁM DO JIKORDu

V případě otázek nebo nejasností nám neváhejte napsat.
Odpovíme Vám co nejdříve.