Malokapacitní autobusy

anotace-obloucek-jikord.jpg

ROK 2014

V souladu se schváleným Plánem dopravní obslužnosti území na léta 2012-2016 a s uzavřenou Koaliční smlouvou v oblasti dopravy a dopravní obslužnosti pokračuje JIKORD v zavádění malokapacitních autobusů do smluv o závazku veřejné služby. V roce 2014 byly rozšířeny smlouvy o dvě sazby ceny dopravního výkonu u dalších 2 dopravců, a to konkrétně o ČSAD STTRANS a.s. a ČSAD AUTOBUSY České Budějovice, provoz Vodňany. Celkově jsou již malokapacitní autobusy zapracovány ve smlouvách 6 dopravců a počet ujetých smluvních km se stále navyšuje. Úspora finančních prostředků vygenerovaná nasazením malokapacitního vozidla do smlouvy o ZVS představuje cca 6,- Kč na ujetý km. Celková úspora dotačních prostředků Jihočeského kraje za rok 2014 při ujetí 981 252 km činí 5,9 mil. Kč.

anotace-obloucek-jikord.jpg

ROK 2015

V souladu se schváleným Plánem dopravní obslužnosti území na léta 2012 - 2016 a s uzavřenou Koaliční smlouvou v oblasti dopravy a dopravní obslužnosti pokračuje JIKORD v zavádění malokapacitních autobusů do smluv o závazku veřejné služby. V roce 2015 byly rozšířeny smlouvy o dvě sazby ceny dopravního výkonu o dalšího dopravce, konkrétně o COMETT PLUS, spol. s r.o. Dopravce nasadil malokapacitní autobusy v oblasti Soběslavska. Celkově jsou již malokapacitní autobusy zapracovány v sedmi smlouvách autobusových dopravců a počet ujetých smluvních km se stále navyšuje. Úspora finančních prostředků vygenerovaná nasazením malokapacitního vozidla do smlouvy o ZVS představuje cca 6,- Kč na ujetý km.

Celková úspora dotačních prostředků Jihočeského kraje za rok 2015 při ujetí 2 249 574 km činí 13 497 444 Kč.

anotace-obloucek-jikord.jpg

ROK 2016

Náhrada standardních autobusů malokapacitními je jednoznačně pozitivním řešením na linkách a spojích, kde je nízká frekvence cestujících vzhledem k relativně řídkému osídlení některých mikroregionů Jihočeského kraje. Je to koncepce, kterou JIKORD s.r.o. prosazuje od svého vzniku. Malokapacitní autobusy mají nižší provozní náklady, a proto se při jejich nasazení uplatňuje pro provozujícího dopravce nižší cena dopravního výkonu (CDV), což přináší značné finanční úspory pro Jihočeský kraj bez potřeby rušení méně rentabilních spojů v oblastech s nižším osídlením. Postupně jsou navyšovány počty malokapacitních autobusů a zapracovávány do smluv o závazku veřejné služby. V roce 2016 se jednalo o zapracování 2 sazeb CDV v 7 smlouvách o závazku veřejné služby. Úspora finančních prostředků vygenerovaná nasazením malokapacitního vozidla do smlouvy o závazku veřejné smlouvy představuje v průměru 5,32 Kč na ujetý km. Celková úspora dotačních prostředků Jihočeského kraje za rok 2016 při ujetí 2 366 963 km činí 12.592.243,-- Kč.

PÁR VĚT O NÁS

Naším hlavním cílem je zajištění dopravní obslužnosti (DO) veřejnou dopravou v souladu s legislativou EU, ČR a příslušnými rozhodnutími samosprávy kraje.
Jedním z cílů je příprava a postupné zavádění integrovaného dopravního systému kraje. Při postupné realizaci také jeho organizace a řízení.
Jednou z priorit společnosti je i kontrolní činnost.
Věříme, že zde postupně naleznete veškeré informace, které budou mít souvislost s dopravní obslužností v našem kraji.